AXXERION BELGIUM bvba ⋅ Schaliënhoevedreef 20/T ⋅ 2800 Mechelen ⋅ 015 79 65 18 ⋅ info@axxerion.be
Overal en altijd inzicht in wettelijk, preventief en curatief geplande onderhoudsactiviteiten. Grip op uw onderaannemers.
Hieronder een standaard gebruiksvoorbeeld in stappen. De flexibiliteit van Axxerion maakt het u mogelijk af te wijken qua stappen of bijvoorbeeld te werken i.c.m. met de onderliggende afgesloten contracten met uw leveranciers waarop Axxerion automatisch de juiste planningen aanmaakt.
Stap 1: Inventariseer. Breng de onderhoudsactiviteiten in kaart zoals terugkerend onderhoud liften, voertuigen, HVAC inspecties, gevels, etc. Hierna kunnen we ze voor u eenvoudig importeren. Dat geldt ook voor assets of eventueel de onderhoudscontractendata. Er kan worden aangegeven wanneer een onderhoudsactiviteit voor het eerst zal starten, met welke frequentie, eventueel de kost van de activiteit en wie het in- of extern uitvoert.
Stap 2: Inplannen. O.b.v. de startdatum van een onderhoudsactiviteit en de frequentie kan de planning voor de komende jaar of jaren worden gegenereerd.
Stap 3: Uitvoeren. U gaat nu de werkorders bij de onderhoudsactiviteiten genereren. Dit wordt bepaald o.b.v. de einddatum (b.v. alle planningen met een geplande uitvoeringsdatum) of de systeemberekende uitvoeringsdatum voor deze einddatum. Verder kiest u uiteraard de gebouwen of onderhoudsactiviteiten waarvoor de werkorders worden aangemaakt. Het resultaat is aangemaakte werkorders met een geplande afhandeldatum gelijk aan de geplande uitvoeringsdatum van de planning.
Stap 4: Uitvoeren – Werkorders opvolgen door eigen medewerkers of externe leveranciers. Hierin zijn alle mogelijke scenario’s te bedenken. Leveranciers kunnen per email de werkorders ontvangen en opvolgen of zelf in Axxerion werken. Zij kunnen in het proces bijvoorbeeld attesten, keuringsverslagen, etc. in Axxerion uploaden of emailen waarna u automatisch een taak krijgt om te gaan controleren. De documenten staan dan al voor u klaar.
Stap 5: Uitvoeren – Als werken zijn uitgevoerd zullen de bijbehorende werkorders moeten worden afgesloten. Gebruikelijk voert u die actie en controle zelf door.
Stap 6: Opmerkingen opvolgen & administratief afsluiten. Wanneer er opmerkingen zijn of actie voor ondernomen dient te worden, kunt u 1 of meerdere sub-werkorders aanmaken die gelinkt zijn aan de bovenliggende onderhoudswerkorder. Deze kan later weer ter validatie voorgelegd worden. Hierna kan de goedkeuring weer opnieuw plaatsvinden. Wanneer de uitvoerder de opmerkingen heeft opgelost, kan hij terugkoppelen door te antwoorden op de email die hij uit Axxerion heeft ontvangen. Deze worden automatisch in het systeem opgeladen en gekoppeld aan desbetreffende sub-werkorder. Hierna kan de werkorder worden afgesloten. Indien de werkorder wordt afgekeurd, moet er een reden van afkeuring vermeld worden en kan er automatisch opnieuw een e-mail verstuurd worden naar de uitvoerder met het verzoek om de werken opnieuw uit te voeren. Kortom het gehele proces kan volgens de standaardvorm uitgevoerd worden of geheel aangepast aan uw gewenste werkwijze.
Dit concept is inmiddels door ons uitgerold bij diverse publieke en private organisaties.
Schaliënhoevedreef 20T (verdiep 14)
2800 Mechelen
België